Startpagina
IJburg nl
Zeeburg nl
Statistieken
Welkom op IJburg; Welkom op De IJbrug, de website voor en door IJburgers. | |||||||||
Nieuws | Fora | Wat is Waar? | Werkgroepen | Projecten | Verenigingen | Bewoners - Kaart | Links | Help |
Laatste wijzigingen
Laatste forumberichten
Laatste galerijen
Zoeken
Zoek een woning op IJburg
|
notulen 18-08-2003
Dit is de bijeenkomst die vooraf ging aan de eerste bijeenkomst van de bewonersvereniging.
Datum: 18 augustus 2003 Aanwezig: Alice, Tibor, Janneke, Hung, Linda, Marga 1. Notulen 27-06-03 Alice heeft een aantal aanvullingen/wijzigingen die zij zal geven aan Janneke. Afgesproken wordt in oktober en januari een datum te plannen voor overleg met pbij en Vivan. voorstel: maandag 20 oktober en maandag 26 januari. (Graag zsm een reactie op deze data met accoord of een tegenvoorstel!!!) Alice zal het beleid van de Centrale Stad inzake bewonersparticipatie downloaden. In een volgend overleg met Pbij kunnen we hier dan op terug komen. Tijdens het overleg heeft Doede aangegeven ons alleen als serieuze gesprekspartner te zien als we ook formeel een vereniging van Ijburg bewoners zijn, vastgelegd bij KvK en notaris zodat we ook namens de leden kunnen spreken. 2. oprichtingsvergadering IJbrug Maandag 1 september, 19.30 - 21.30 in het bewonershuisje (hebben we al een naam?) Doel: opstarten van de vereniging, bestuursleden werven, werkgroepen instellen en opstarten. We hebben een aantal uitgangspunten geformuleerd: - het bestuur moet uit minimaal 3 personen bestaan - zo plat mogelijke organisatiestructuur - zo min mogelijk bureaucratie - communicatie zo veel mogelijk via de website - de uitvoerende werkzaamheden gebeuren zo veel mogelijk in de werkgroepen - werkgroepen hebben binnen de afgesproken kaders (bepaald in een alv) handelingsvrijheid, maar doen wel terugkoppeling naar bestuur - werkgroepen kunnen alleen namens de leden spreken na raadplegen van de leden middels enquete op de website In te stellen werkgroepen (keuze gemaakt op basis van eerder gehouden enquete m.b.t. woonomgeving en daarin aangegeven prioriteiten): 1. bestuur: zo nodig werving bestuursleden, organisatie en communicatie van de vereniging 2. openbaar vervoer, parkeren en fietsvoorzieningen 3. kinderopvang en onderwijs 4. voorzieningen (winkel, gezondheid, groen, sport) 5. projectgroepen: wifi, radio, boten, feest en wat nog meer ontstaat Het streven is dat in elke werkgroep een (of twee) van ons een aanjaagfunctie heeft. Hoeft niet te betekenen dat je als trekker in de werkgroep blijft, kan ook worden overgedragen aan een liefhebber. Programmavoorstel: Vanaf 19.00 uur inloop 19.30 uur opening door Tibor met uitleg over - de bedoeling van deze avond - de ideeën die we hebben over IJbrug 20.00 - 21.00 uiteen in 5 groepen met elk 1 of 2 van ons als gespreksleider. De aanwezigen maken een keuze op basis van interesse Doel: - bijpraten over acties tot nu toe - inventariseren wat er leeft/brainstormen - kandidaten enthousiasmeren voor de werkgroepen - waar mogelijk concrete afspraken maken voor vervolgstappen 21.00 plenaire terugkoppeling door de gespreksleiders 21.30 afsluiting en informeel drankje (zelf meegebracht) Na reacties/wijzigingen op dit voorstel mailt Tibor a.s. weekend de uitnodigingen aan alle leden. 3. Bootjes Andreas heeft zjin factuur aangepast conform onze wensen. Marga is contactpersoon voor Andreas en deelt hem mee dat we de consortia vragen nu 3000 euro te betalen en bij aflevering van de 2 bouwpakketten de resterende 3000 Euro. Voorwaarde is dat Andreas toezegt de 2 bouwpakketten voorjaar 2004 te leveren. Marga maakt concrete afspraken met Andreas m.b.t. de begeleiding. We proberen voor het voorjaar een enthousiast bouwteam bij elkaar te hebben. Marga schrijft in principe de tekst; de rest mag bij opmerkingen dingen neer zetten. tibi Alice Linda Hung Janneke Zet opmerkingen hier neer. Als je kleine wijzigingen hebt (zoals spelfouten) doe het dan meteen in de tekst. ik vind het goed (tibor) beide voorstellen voor data overleg PBIJ en Zeeburg akkoord suggestie naam bewonershuisje: het botenhuisje / het Nova Zembla huisje in uitnodiging voor 1 september duidelijk vermelden dat actieve inzet gewenst is (alleen meepraten hebben we niet zoveel aan) verder helemaal akkoord en dank Marga! Het ziet er prima uit marga! De projectgroepen wifi, bootjes, enzo zijn anders dan de werkgroepen 1 t/m 4. Is het voor de projectgroepen ook nodig om die avond bijeen te komen en te praten? Mensen kunnen toch ook niet zomaar in een projectgroep gaan zitten, deze zijn al gevormd. data zijn wat mij betreft okee, in januari zal ik niet aanwezig zijn. Ik denk dat een projectgroep beheer bewonershuisje ook nuttig is. Ik heb gesproken met waterstad over het huisje en dat zet ik even op de mail naar jullie. Ik wil die avond wel gespreksleider zijn van werkgroep 2, vervoer. Gemaakt door: tibi laatste wijziging: maandag 01 of September, 2003 UTC [20:52:24] door tibi
|
Aanmelden
Aanmelden
315
online gebruikers
TiBiT
reklame
Bovenstaande blokjes zijn reklame. Lees hier meer over reklame.
|