Welkom op IJburg; Welkom op De IJbrug, de website voor en door IJburgers.
Nieuws Fora Wat is Waar? Werkgroepen Projecten Verenigingen Bewoners - Kaart Links Help
Zoeken
in:
Zoek een woning op IJburg
Forum: Algemeen

Forums->Algemeen->AH IJburglaan
[]


markmywords
markmywords
posts:12
1 sterren
AH IJburglaan


Het afgesloten hek richting Maxis heeft tot gevolg dat ik gisteravond de AH op de IJburglaan nog maar eens het voordeel van de twijfel heb gegeven en daar mijn dagelijkse boodschappen ben gaan doen.

Ik had mezelf gezworen er nooit, maar dan ook nooit meer te komen. Een willekeurige supermarkt in een willekeurig oostblokland:

a. is schoner
b. heeft vollere schappen
c. heeft geen karrenvrachten schapvulling in de paden staan
d. heeft vriendelijker personeel
e. geen producten die over datum zijn in de schappen

Ook gisteravond bleek mijn constatering van een aantal maanden geleden nog onveranderd.

Wat een enorme bende is het daar! Wat een lege schappen! Vies, vies, vies!
Kortom: AH prijzen, minder dan Lidl service....

Ik begrijp ECHT niet waarom er nog mensen zijn die daar hun boodschappen doen. In vorige berichten op dit forum dacht ik te lezen dat het filiaal onder verscherpt toezicht zou komen, maar daar lijkt niets (meer) van te kloppen.

Wordt het niet eens tijd voor een boycot van de IJburg-bewoners?





 
op: Do 27 of Aug, 2009 UTC [07:50] gelezen: 65269


Titel
SnelKoppelingen wiki link underline title bar tagline table new table rss feed italic afbeelding hr heading1 externe koppeling dynamic variable dynamic content colored text center text box vet speciale tekens
Smileys
grote grijns verward interessante huilt eek kwaadaardig uitdrukking fronsen idee lol kwaad mr groen neutraal vraag razz aangelopen roltogen droevig lacht verrast ziekelijk knipoog pijl
Opmerking

Vergroot hoogte vak Verklein hoogte vak
Willekeurige afbeelding
Bijdrage

Opmerkingen toevoegen:

Gebruik [http://www.foo.com] of [http://www.foo.com|description] voor koppelingen
HTML-labels zijn niet toegestaan in opmerkingen



Opmerkingen Sorteren Drempelwaarde Zoeken  Top
auteur bericht
Edje

Edje
posts:2153
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


@lala,
In dat geval ...... Wat dacht je er van dat die luie teamleider zelf hun luie reet in beweging zet en zelf op dit forum kijkt. Als er straks iets te mekkeren is binnen dat filiaal, dan heb jij het gedaan. Je bent nu onofficieel bezig als zijnde woordvoerder van de AH aan de IJburglaan. Dat kan een reden voor ontslag zijn op staande voet (als het deze of gene uit komt en dat is het op moment men besluit schoon schip te maken). Daat gaat dan onvgeveer als volgt: Teamleider: Ja, die info hebben we van lala gekregen. Grote baas uit Zaandam: Hebben jullie daar opdracht voor gegeven of is dat dat vermeld in zijn functieomschrijving? Nope, dan dag lala.

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [22:16]


lala
posts:31
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


van alles wat hier wordt gezegd geef ik het aan bij de teamleiders ik lees deze berichten namelijk al enige tijd omdat ik ook persoonlijk met klanten praat en zij mij over dit forum hebben verteld zal ik u vertellen wat de schoonmaker moet doen ik heb al eerder gezegd tegen de controle die wij wel eens krijgen dat de schoonmaker andere dingen moet verichten omdat er te weinig personeel is zo staat hij in de ochtend kassa te draaien in plaats van zich bezig te houden met zijn dingen zo draaide ik vanmiddag ook eens kassa bij omdat ik 10 m lange rijen zag niet bij 1 2 3 maar 4 kassas allemaal dingen omdat er geen personeel is worden andere dingen maar achterwege gelaten ik zou zeggen dat het wel enigzins werkt wat jullie hier allemaal melden en dat zou ik zkr ook melden bij hoofddkantoor dat ze die leeftijd eens gaan verlengen zo ook zijn er laaats een paar goed ontslagen omdat de contracten ook niet verlengd mogen worden

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [20:26]
Edje

Edje
posts:2153
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Tijdje terug (maanden geleden) zag ik bij de AH de kaas klaar staan om 20 meter verder te worden ingepakt in de koelschappen. Ik weet niet hoe lang de kaas er al lag, maar met het oog op bederven lijkt me dat niet de bedoeling. En in die 5 minuten dat ik er was en die stapel kratten zag heb ik geen enkele activiteit of personeel in die buurt gezien. Dat zal lekker helpen op moment je uit gaat van de THT datum.

Vandaag de melkafdeling. Regelmatig is er een melkpak kapot en loopt het melk naar beneden. Vandaag waren de halfvolle 1,5 en 2 liter pakken allemaal op tegen 17:00 en onderin lag nog een pak melk. Wat over bleef waren lege (melk)schappen met daarop opgedroogde droge melkvlekken van eerdere lekke melkpakken. Niet dat iemand op het idee komt om die schappen eens schoon te maken. Echter als je er een bacterien test op zou uiitvoeren zouden de resultaten rampzalig zijn. Als je het goed bekijkt is het zo goor en dit ben ik nog niet tegen bij andere supermakten (die maken ook gebruik van verrijdbare stellingen).

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [20:19]


lala
posts:31
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


ps wat u zegt over personeel beloning geven ik zou u willen uitnodigen om 1 dag tussen ons personeel te staan ik heb al de opmerking gegeven aan de manger dat er best wel eens een compliment gegeven mag worden als iemand goed en hard werkt n beloningen daaar is tegenwoordig geen sprake meer van dat waren de vorige managers...ik merk veel onder het personeel dat zij er ook geen zin meer in hebben er is alltijd wel wat dan denken de meeste personeelsleden ook van ik heb er geen zin meer in wat helaas ook weer te zien is in de winkel wat kan er aan gedaan worden het enigste wat ik kan doen is mijn werke goed doen zover ik kan maar daarna ga ik ook naar huis en krijg ik gewoon mijn salaris ook ik ben het zat om achter andere hun troep op teruimen ja en als iedereen zo gaat denken wat voor filiaal krijg je dan waar zou het nou aan liggen het persooneel de temaleiders de managers het hoofdkantoor of mischien sommige klanten zoals die schooiertjes verteld u mij wat er gedaan moet worden graag wil ik ook u mening apart van de winkel van de broodafdeling daarvoor ben ik hier hoe kan ik u tevreden stellen biggrin

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [20:16]


lala
posts:31
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


wat bedoeld u precies terwijl de broodkar klaar staat om gevuld te worden en werkt nog steeds goed personeel maar die zijn schaars als ik in de morgen in me eentje sta te bakken brood te vullen klanten te helpen in te pakken en klaar te zetten dan kan ik ook niet alles 8 uur alles klaar hebben voor iedereen ik kan namelijk pas om 7 uur beginnen met bakken nog niet te beginnen dat je eerst alless moet uitstallen voor je met bakken kunt beginnen ik doe heel erg en dan ook heel erg mijn best voor de klanten de meesten kunnen alleen niet begrijpen datt ik niet in mijn eentje om 8 uur dus binnen 1 uur 10 karren moet vullen uitstallen bakken af laten koel zoals het brood moet ander half uur afkoelen voordat ik daar aan mag beginnen ik heb al eerder gevraagd om om zes uur in de ochtend te beginnen zodat het proleem niet voorkomt de klanten moeten niet alleen bij het personeel kijken ik als medewerker houdt me aan de regels en bakplan zover ik kan in mijn eentje waar ze in een andere ah met zn 10 op een afdeling staan daar sta ik in mijn eentje niet al het personeel is slecht ik ben altijd vriendelijk en doe altijd mijn best zo ook de teamleiders maar als er zoals hier gezegd wordt van die nuteloze scholiertjes worden aan genomen dan kan je als teamleider ook niet veel moet hij de hele winkel in zn eentje gaan vullen?ik werk daar al 3 jaar heb nu anderhalf jaar geen vakantie gehad werk vaak overuren en soms wel tot 6 dagen per week en dan wordt ik als medewerker aangevallen op het feit dat de winkel een bende is het moet wel van alle kanten komen en ik begrijp best dat de klanten geiriteerd raken en geloof me daar heb ik ook last van maar helaas kan ik niet toveren ik doe mijn best meer kan ik niet doen ik heb het weleens gehad over de winkel en hoe dat nou zo komt en ik krijg het zelfde stomme antwrd las jullie dat oudere mensen te duur zijn en dat er allen maar van die schooiertjes komt soliciteren drm richt ik mij nu op mijn afdeling en vraag ik begrip van de klanten dat ik ook niet in me eentje een hele afdeling binnen een uur kan klaar stomen verder komen dr vaak klanten in d avond wanneer ik allang naar huis ben en helaa d ovens ut gaan omdat er verder geen personeel is om brood t bakken of moet ik van 7 tot 22 daar staan

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [20:06]
Re: Re: AH IJburglaan beantwoorden


> lala:
> ah ijburg
>
> ik als medewerker van ijburg al
>...snip...
>
> 1 is er genoeg brood beschikbaar tot sluitingstijd
> 2 elke dag een aantal keer vers bakken ook tot in d avond
> 3 meer beschikbaarheid
>
>

Nou, fijn dat er een werknemer langskomt. Kijk, als het stervensdruk is, en de schappen zijn halfleeg, dan zal dat ook wel gepikt worden, al is het niet van harte. Maar als er 3 man loopt te niksen of met elkaar te giebelen omdat een klant een raar hoedje opheeft, en de schappen zijn dán leeg (terwijld de broodkar klaar staat om te worden uitgepakt...), dat kan gewoon een bron van frustratie zijn. Nog frustrerender is het wanneer je het niet kunt verstaan.
Personeelsgebrek is de grootste dooddoener die er de afgelopen jaren wordt gebruikt. Geen zin om geld uit te geven aan personeel, daar draait het meestal om. Oplossing: gewoon weer ouderwets uitzendkrachten inzetten, medewerkers verantwoordelijkheid geven over stukken winkelschap, gaat het goed, dan een beloning, gaat het slecht, dan vervanging. Slecht peroneel kost geld, klanten en produkten: breuk en diefstal zijn hoger in zwakke winkels dan in andere, vergelijkbare winkels.

P&O zou kunnen kijken hoe het personeelsverloop is: worden er veel weggestuurd, gaan er veel vrijwillig weg, hoe lang hebben de vertrekkers er gewerkt, dat soort dingen kunnen een beeld geven van een filiaal en het personeel, en de managers.

Het is toch wonderbaarlijk hoe moeilijk het schijnt te zijn om goed personeel te vinden. Het is ook wonderbaarlijk dat dat eigenlijk geen probleem schijnt te zijn: er wordt nooit wat aan gedaan. Geen manager die zich verantwoordelijk voelt. Het wordt nooit benoemd.
Geen persberichten over de huidige jeugd en arbeidsethos, geen campagnes, geen advertenties: "Gezocht: GOED personeel, ipv die puberdrama's". Geen Raden van Bestuur die hoofdschuddend de gal spuit over het tuig wat op hun werkvloeren rondhangt. Geen floormanagers die wilde stakingen afkondigen zodat hun personeel niet kan werken. Niks.
Ze vinden het blijkbaar gewoon goed.


 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [19:44]
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Van dat eerste uur gratis parkeren is wel ERRUG handig om dat op deze site te zetten slimpie!!!!!
Volgens mij wist meer dan de helft van IJburg dit al maar nu kan je er donder op zeggen dat het veranderd wordt.

THXbiggrin

 
op: Ma 31 of Aug, 2009 UTC [08:15]


lala
posts:31
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


ah ijburg

ik als medewerker van ijburg al vanaf het begin lees vaak wat dingetjes op de site en vaak ben ik het ook met jullie eens ah is niet meer wat het was toen ik er in het begin kwam werken ik als medewerker probeer de klanten tevreden te stellen en heb ook veel persoonlijk contact met de klanten graag wil ik van jullie weten wat ik dus kan verbeteren dus geen gescheld of wat dan ook naar mij soms zijn er dingen niet aanwezig wat er niet is daar kan ik ook niks aan doen er wordt veel gestolen wij kampen met een groooooooooooooooooot t kort aan personeel waardoor er vaak lege schappen zijn en het wel achter staat de vrachtwagen komt helaas pas 3 uur hier gaat overigens verandering in komen d beveiliging is aangesterkt zijn veel cameras geplaats maar toch zie je nog vaak lege schappen heel jammer ooit waren wij de 2e beste albert heijn van heeel nl!! ik zelf werk op de brood afdeling sinds kort heb ik hulp kracht bijj gekregen zodat ik meer beschikbaarheid heb en sneller naar mijn mening is de broodafdeling verbeterd ik deed altijd mijn best maar stond altijd alleen en geen avond bezetting ook wil ik graag jullie mening weten en zal er zkr wat aan doen!! aan de rest van de winkel kan ik helaas niets doen maar heb het al druk genoeg met mijn afdeling dus hebben jullie vragen klachten complimenten dan wil ik die graag horen mijn exuses mocht er niet iets naar wens zijn geweest op mijn afdeling dan zal ik nu mijn uiterste best doen dat te verandere graag hoor ik van jullie
waar ik momenteel mee bezig ben is



1 is er genoeg brood beschikbaar tot sluitingstijd
2 elke dag een aantal keer vers bakken ook tot in d avond
3 meer beschikbaarheid



 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [17:47]
snellen

snellen
posts:90
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


@Vera

^
Overigens zijn ze niet alleen jong, maar ook vrijwel zonder uitzondering allochtoon. Is op zich niet erg, maar de normen en waarden verschillen nogal (schreeuwen, elkaar belangrijker vinden dan de klant, mobiel bellen achter de kassa, niet groeten etc.) dat hier ook best naar gekeken mag worden.
^

Dat allochtoon zijn heeft er niets mee te maken.!!!!!! VGL. de Vomar. Maar het is een kwestie van goede leiding, voorbeeldgedrag, trainenvan klantvriendelijk gedrag en ja een goed salaris helpt ook.

 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [17:33]


vera
posts:10
1 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


vandaag weer een keer een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, als alle ijburgers dit doen gaat het misschien een keer helpen?
Nogmaals dien ik hierbij een klacht in over de winkel op de Ijburglaan te Amsterdam. Ik heb jaren geleden en ongeveer een half jaar geleden al geklaagd, zowel bij de winkelmanager, assistent manager en teamleider (3 verschillende), als op het hoofdkantoor. Zoals u ongetwijfeld weet functioneert het kassa- en vakkenvulpersoneel in deze winkel zeer slecht. Dagelijks!!!! Gisteren was er weer een dieptepunt: ontzettend veel vakken waren leeg. De meest normale producten als bananen en biogarde waren niet te krijgen. Verder schreeuwde het personeel naar elkaar al pratend over oh, waarom duurt deze dag zo lang. En bij de kassa stonden ze ook weer met zijn 2-en te roddelen over collega's. Ik klaagde daarom bij de teamleider die toegaf dat het personeel een drama was, dat hij met zijn handen in zijn haar zat, dat 1 leidinggevende het niet in zijn eentje aankon. Dat er van de 8 vakkenvullers vandaag 5 niet waren komen opdagen. Hij zei dat het hoofdkantoor wilde dat ze alleen maar 15, 16 en 17 jarigen aannemen ivm kosten en dat zijn kinderen. Toen ik wegliep hoorde ik hem tegen een collega verzuchten: ik ga meteen ontslag nemen. Dit soort praktijken zijn echt dagelijkse kost: personeel dat tegen elkaar praat/schreeuwt over alles wat niets met AH te maken heeft, en slecht functionerende vakkenvullers waardoor het zeer regelmatig voorkomt dat producten over de houdbaarheidsdatum zijn of er gewoon niet staan. Van andere klanten en management hoor ik dat er veel gestolen wordt door het personeel, vrienden en familie gratis langs de kassa mogen met producten etc. Op www.ijbrug.nl (inderdaad ijbRUg, niet UR) is een forum, waarop veel bewoners klagen over de AH. Leest u dat maar eens. Het lijkt echt wel een Aldi/Dirk van de Broek, en versterkt het ghetto-gevoel dat we hier soms al hebben. Veel ijburgers gaan al naar de Maxis in Muiden, die vlakbij is, waar er wel normale winkels zijn. Ik zou heel graag zien dat dit probleem eindelijk opgelost wordt en het hoofdkantoor dit zeer serieus neemt. DE AH Ijburg zelf is namelijk niet in staat dit op te lossen. Het zou toch niet moeilijk moeten zijn nu met de kredietkrisis wat meer eisen aan het personeel te stellen. Overigens zijn ze niet alleen jong, maar ook vrijwel zonder uitzondering allochtoon. Is op zich niet erg, maar de normen en waarden verschillen nogal (schreeuwen, elkaar belangrijker vinden dan de klant, mobiel bellen achter de kassa, niet groeten etc.) dat hier ook best naar gekeken mag worden. Graag ontvang ik van u een serieuze reactie.

 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [15:16]


Karim
posts:2250
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Nou goed hoor, snellen, van die foto's.
Sinds de allereerste bedrijfsleider (ene Jan) weg is...is het helemaal afgegleden daar. Die Jan was echt goed.
Die 2 bedrijfs "leiders" die er nu rondlopen (een man en een vrouw) bakken er niets van. Het is één ongeorganiseerde bende.
Ze willen te veel (goedkope) scholieren als personeel. Dat werkt gewoon niet; op die kinderen kan je gewoon niet rekenen.
De AH op het Gelderplandplein zou als voorbeeld moeten dienen.

 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [07:47]
snellen

snellen
posts:90
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


@ markmywords

Ik deel je mening. Ook ik was er deze week weer eens. Was zo gefrustreerd over t hek en deze rotzooi, dat ik foto's heb gemaakt. Die ga ik opsturen.

Maar ik zou het niet erg betreuren als deze AH de deuren sluit. Of we nemen t personeel van de Vomar over. Sorry Vomar IJburg..... jullie zetten een geweldig "product" neer, maar ik ben al 30 jaar AH volgeling met af en toe een uitstap naar jullie. En dan denk ik iedere keer weer. Wat jammer dat jullie niet AH zijn...



 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [07:32]


Eppo
posts:1135
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


En dat heb je dus bij de Vomart niet.
Een appel is een appel en of ie nou zoet, zuur, sappig, groen of rood is,... ze kosten daar allemaal hetzelfde.
Is dat makkelijk of is dat makkelijk.


 
op: Zo 30 of Aug, 2009 UTC [06:43]
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Je bent 1 ding vergeten...

het FRUIT. Als je (bijvoorbeeld) appels koopt, willekeurig welke, kun je er in de helft van de gevallen donder op zeggen dat ze bij de kassa voor de duurste worden aangeslagen. Zeg je er wat van, dan kan het niet gewijzigd worden en mag je bij de servicebalie 10 minuten gaan wachten.

Wat ik dan ook doe: ik loop gewoon de winkel in, pak het prijskartonnetje met de prijs en ga gewoon wachten. En dan is er de ook nog vaak de om de servicebaliemedewerkSTers heendraaiende wat oudere, tikje grijs/krullend/nasale medewerker die "oh dat is hetzelfde" of "dat staat fout in de computer" bijdehand denkt te wezen.

Waarom ik er dan soms fruit koop? Soms, goedkoper, voor de sapcentrifuge of zo. Waren de vaste kassieres maar weer terug, wél hoofddoekjes (is niet erg) maar tenminste capabel en eerlijk.

 
op: Vr 28 of Aug, 2009 UTC [20:36]
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Hoe kan het toch dat op dit forum iedere discussie uitmondt in een 'partijtje bekvechten' tussen de bezoekers.

Als iedereen het nou eens gewoon 'on-topic' houdt zou dat dit forum een stuk prettiger maken.

Heeft de site administrator daar geen moderators voor? Ik bied me bij deze aan!


admin: net verwijderd. als je je wilt aanmelden stuur een email naar tibi@dds.nl

 
op: Vr 28 of Aug, 2009 UTC [19:22]


Eppo
posts:1135
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Ook ik zeg VHHHHOOOOOMAR!!!!

Je laat je in die Kaa Uuu Tee AH toch niet schoferen door wat van die gassies en meisjes van net aan 16 in een blauwe AH overjas die daar in principe vakken zouden moeten staan vullen of kassa moeten draaien of anderszins service zouden moeten verlenen maar die veelal drukker zijn met babbelen met elkaar of per mobiele telefoon (meermalen meegemaakt !!confusedconfused)

De AH zou daar net als bij de Vomar of de Blokker gewoon een aantal wat oudere dames moeten aannemen die het werk gewoon echt als een vaste baan zien ipv effe 3 maandjes 'snel wat geld verdienen' voor een nieuw mobieltje of paar nieuwe sneakers.
Daar zit 'm de crux!
Bij de Vomar lopen dames rond die er al vanaf het eerste uur bij zijn.
Dàt moet je hebben, die zijn betrokken en die zetten ook meteen die stomzinnig ginnegappende meisjes op hun plaats. "Je komt hier om te werken, dus ...!!"

Nee hoor,
De AH is echt en alleen maar voor puuuuuure nood.
Ballen tent, schijt toko!


 
op: Vr 28 of Aug, 2009 UTC [04:54]
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Ik rij naar Dirk v/d Broek op de Meeuwenlaan altijd ruime keus, naast de winkel parkeren met een blauweschijf (2,5 uur) dus gratis.

 
op: Do 27 of Aug, 2009 UTC [20:04]


pennyw
posts:152
3 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


WAT??????

Is dat altijd al zo? En waarom staat dat nergens aangegeven?

 
op: Do 27 of Aug, 2009 UTC [18:32]
Re: AH IJburglaan beantwoorden


Tip van de dag: het eerste uur parkeren is sowieso gratis! Gewoon je kaartje bij het uitrijden erin stoppen et voila. Het verbaast me dat zoveel mensen dat nog niet weten?

De kwaliteit van de AH is inderdaad onder de maat, laatst weer geklaagd en toen kregen we een fles wijn met de mededeling dat men er bovenop zit, sympathiek, maar het resultaat daarvan is tot nu toe erg mager.



 
op: Do 27 of Aug, 2009 UTC [14:03]
Kees

Kees
posts:2322
4 sterren
Re: AH IJburglaan beantwoorden


@Olaf:
Maar ja, het enige echte alternatief is de Maxis (...)
Nou Olaf, er zijn heus nog wel andere alternatieven hoor.
cool

 
op: Do 27 of Aug, 2009 UTC [09:14]

[vor.]  Pagina: 2/3  [volg.]
0 Opmerkingen onder uw huidige drempelwaarde
Toon bijdragen:
 
Aanmelden
[ registreren | Ik ben mijn wachtwoord vergeten ]
Aanmelden
47 online gebruikers

TiBiT

De Brug
reklame
Bovenstaande blokjes zijn reklame. Lees hier meer over reklame.
Nedstat Basic - Free web site statistics Greenhost webhosting
rss Wiki rss Blogs rss Nieuws rss Foto's rss Bestandgalerijen rss Forums rss Landkaarten
[ Uitvoertijd: 0.91 sec ]   [ Geheugengebruik: 3.26MB ]   [ 362 database vragen gebruikt ]   [ GZIP Disabled ]   [ Serverbelasting: ]